Time's rollin' Faster, harder, better, stronger

Imorgon är det fredag, för er som inte hänger med! Den skall tillbringas med min kära FEST!Mö sofia pia gulligfina pettersson. Vad som händer oss vet endast gudarna. Finns inget jobbigare än att planera helgen, den ska bara komma som den komma vill!

På Lördag kommer den härliga Johansson släkten och våldgästar mitt hem för att fira.... MOI! Får hoppas på lite cash till sparburken då. Kan ju inte åka pank till Düsseldorf. Ursäkta osammanhanget.

Och medans vi är inne på osammanhang, snart är det julafton! Tack goode Gud att det bara är EN gång om året, tycker ni säkert. Men i min familj firas det TRE gånger! Mysigt? Naej.

Julafton Nr1
Den här Julaftonen kallar jag för Mysig Julafton I Skåne
Vi samlas några stycken hos Maddes närmaste släktingar i en liten skånehåla. Kvällen startas med typisk julmat och jääätte intressant prat. Sedan sätter man sig vid teven och glor på Kalle Anka. Sedan stampar en full skånsk jultomte in och kvällen får sin höjdpunkt. Presenterna öppnas, Julia testar eventuella presenter och tjatar sedan på att åka hem.

Julafton Nr2
Den här Julaftonen kallar jag för Galen Släktjulafton
Släkten Johansson samlas och självklart skapar alkoholen kvällen. Det börjar trevligt med musik och skvaller. Sedan är det middag, inte för julaktig utan alldeles lagom. Sedan skyndar vi oss med julklapparna med Kalle Anka i bakgrunden. Ingen fylletomte här inte... Inte utklädd iallafall. För efter julklappsöppningen är det bäst att dra för sedan blir dom vuxna lulliga. Kvällen slutar och vissa åker hem med glada miner

Julafton Nr3
Den här Julaftonen kallar jag för Stel Gammeljulafton
Minifamiljen Johansson-Rolander släpas hem till Abbes päron. Där dricker vi glögg, kallpratar och är sååå fina. Efter tjat från Emelie i två timmar käkar vi kall lax och sill.... Sedan ger vi oss på klapparna och sedan tittar vi på Emelies nya barnfilmer. Kvällen blir olidlig och man åker hem med ett leende på läpparna för att man lyckats överleva alla julaftoner ännu ett år.

Sedan väntar årets höjdpunkt... NYÅRSAFTON!!!!
Ladda människor


Ta inte allt jag skriver på allvar människor (jullangullan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0