Hej, här kommer Segertåget

Som ni alla vet har ju Tennisveckan i Båstad ägt rum och de stackars båstadsbornas hemstad har invaderades av äckligt dryga stockholmare. Låt oss hålla en tyst minut för de stackarna som överlevde...
Nåväl, nu är deras helvete över och flocken av äckelmänniskor har sökt sig vidare österut, nämligen till VISBY! Usch, stackars gottlandsbor. Jag lider med er! Och tänka sig att igår morgon läste jag en artikel från DN (Ja, även JAG läser tidningarna) om dessa underliga energisprakande och pengaslösande människor, aka PARTYELITEN. Artikeln själv fann jag rätt så lustig och den kryddade min morgon lite grann tillsammans med goa familjen Dahlin. Tänkte bara låta er som missat den få njuta lite.


ORDLISTA
>> Stekare: Killar som vill ge sken av att vara svinrika, men oftast bara har tillgång till sin pappas kreditkort, alternativt jobbar på McDonald's när ingen ser, och lägger alla kronor de kommer över på champagne som de egentligen bara tycker smakar surt, men som ivrigt sprutas ut över kvinnliga bekanta. Stekare gillar snabba bilar, Båstad, Sturecompagniet, dunvästar och, märkligt nog, Ulf Lundell.

>> Brats: Föregångare till stekare. Ett epitet eller en subkultur, som har sitt epicentrum på Östermalm. Fejkade solbrännor, helvaxade kroppar och blonderat hår är kännetecken. Påklädda känns de igen på de dyra märkena. Solglasögonen bör vara så stora som möjligt.

>> Jetsettare: Den yttersta spetsen av festeliten, som reser jorden runt på jakt efter den mest stenade London-dj:n. Ofta på Franska rivieran eller i Miami. Jetsettare är antingen riktiga stjärnor, eller mångmiljonärer som vill umgås med stjärnor.



Och eftersom jag varken är en "stekare", "brat" eller "jetsettare" kan jag stolt säga att jag aldrig har:


  • Aldrig lagt ut mina sparade slantar på alkohol
  • Tittat avundade efter snabba bilar
  • Ägt en dunväst
  • Märkligt nog lyssnat på Ulf Lundell
  • Blonderat mitt hår
  • Ägt kläder med dyra märken
  • Haft stora glassiga brillor
  • Spenderat min viktiga tid på Franska Rivieran eller Miami

Eller vad det ärliga vi skulle vara? Ojdå... Men jag är ändå en riktig stjärna! Peace Out eran Jullan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0